Yapay zeka, bir süredir hayatımızın içinde ve artık hemen her alanda kullanılır hale geldi. Durum böyle olunca makine öğrenimi ve yapay zeka son dönemlerde en çok konuşulan ve araştırılan konular oldu. Özellikle yapay zeka ile üretilen içerikleri sıkça görmeye başladığımız şu dönemde makinelerin de tıpkı insanlar gibi kaliteli içerikler ürettiğine şahit oluyoruz. Peki bu içerikler SEO organik performansını nasıl etkiliyor? Bu yazımızda sizler için bu soruya yanıt aradık.
Yapay Zeka ile İçerik Üretimi
Yapay zeka, son dönemlerde içerik üretimi amacıyla da kullanılıyor. Bu sayede insan emeği olmadan, makineler tarafından içerikler üretiliyor. Bu içerikleri hiç farkında olmadan, web sayfalarında araştırma yaparken okumuş olma ihtimaliniz bir hayli yüksek.
İçerik üretimi için yapay zekanın kullanılması hem masrafın hem de iş yükünün azaltılmasını amaçlıyor. İçerik, müşteriler ile bağlantı kurmanıza, potansiyel müşteriler kazanmanıza yardımcı olur. Bu içeriklerin kaliteli olması için doğru ve profesyonel içerik üreticileri ile çalışmak gerekir. Fakat bu her zaman mümkün olmaz. İçerik üretmek bazen çok zorlu ve sıkıcı olabilir. Bu sebeplerle yapay zeka yardımı ile üretilmiş içerikler son zamanlarda sıklıkla konuşuluyor ve kullanılıyor.
Yapay Zeka ile İçerik Üretimi Nasıl Yapılır?
İçerik üretimi için yapay zekanın bir dalı olan Natural Language Processing (NLP) yani Doğal Dil İşleme kullanılıyor. NLP, insan dilini anlamak ve işlemek için algoritmalarını devreye sokar. Dili kısa parçalara ayırarak parçalar arası ilişkiyi anlar, parçaların anlam yaratırken nasıl birlikte çalıştığını keşfeder ve ortaya bir metin ya da ses çıkarır. Text to Speech gibi teknolojiler de bu yapay zeka uygulamasını kullanır. NLP, metni anlamlandırabilen, konu sınıflandırması ve dilbilgisi denetimi yapabilen sistemlerden oluşur. Doğal dil işleme teknolojisinin iki bileşeni bulunmaktadır.Bunlar; Doğal Dil Anlayışı (Natural Language Understanding) ve Doğal Dil Üretme (Natural Language Generation) olarak bilinir. Yapay zeka, içeriklerin kullanıcılara yönelik olmasını sağlar. Bunun için algoritmaları ile ön araştırmalar yapar ve kullanıcılara ulaşabilecek değerler yaratmaya yönelik çalışır.
Yapay zeka ile içerik üretiminin en iyi örneklerinden biri de GPT-3 isimli yapay zeka modülüdür. NLP teknolojisi kullanarak dili doğal bir şekilde işler, içerik üretir. OpenAI şirketinin ürettiği GPT-3 şu an birçok şirket için içerik üretiyor.
Yapay Zeka ile İçerik Üretmenin Avantajları
- Yapay zeka ile içerik üretmek zamandan tasarruf sağlar. Bir insanın günde yüzlerce içerik ortaya çıkarması neredeyse imkansızdır. Fakat bir yapay zeka çok kısa bir süre içerisinde yüzlerce içeriği ortaya çıkarabilir.
- Şirketler içerik üretmek için metin yazarlarına ya da içerik üreticilerine ihtiyaç duyarlar. Bunlar da ücretli işlerdir. Yapay zeka teknolojisi ödenecek bu ücretleri de ortadan kaldırır. Fakat yapay zeka henüz insan dilinin tüm yetkinliklerini kullanacak donanıma sahip değil. Bu sebeple içerikler serbest akışlı bir şekilde gerçekleşmiyor. Durum böyle olunca da bu içerikler bir deneme olarak görünüyor. Yani içeriklerin tamamlanması için hala insan yazarlara ihtiyaç var.
- Yapay zeka, tüketici davranışlarını analiz ederek içerik üretir. Kullanıcı yanıtlarına yönelik tahminlerde bulunur. Yeni müşteri kazanmayı ve müşteriler ile aradaki bağı kuvvetlendirir.
- İçeriklerin güncel ve yaratıcı olması gerekir. Yapay zeka da tam olarak bunu sağlar. İçerikler hem hızlı bir şekilde üretilir hem de güncel ve yaratıcı olur.
- Yapay zeka, insanlara ait verileri kontrol edebildiği için bu verileri işleyerek içerik üretiyor. Yani bir kişinin vegan ya da vejetaryen olduğunu, yalnızken neler izlediğini ya da yediğini veriler halinde elde edebiliyor. Bu sayede içerikleri de buna uygun şekilde düzenliyor.
Yapay Zeka ile Üretilen İçerikler SEO Organik Performansını İyileştirir Mi?
SEO (Search Engine Optimization) uyumlu içerik, arama motorları için büyük önem taşır. Bir içerik SEO uyumlu değil ise arama motorlarında geri sıralara düşer ve trafik azalır. Bir içeriğin SEO uyumlu olması için anahtar kelimelere bağlı kalması, okunabilir olması, kullanıcı dostu ve özgün olması gerekir. Kopyalanmış içerikler algoritma tarafından fark edilir ve bu SEO çalışmasını olumsuz etkiler. Bilgilerin yeterli ve gerekli olması gerekir.
Başlıklar ve içerik birbirinden farklı ise bu olumsuz sonuç doğurur. Yalnızca gerekli bilgilere yer verilmesi gerekir. İmla kurallarına özen gösterilmesi de son derece büyük önem taşır. Bu açıdan bakıldığında yapay zeka ile üretilmiş içerikler SEO performansı açısından olumludur. Çünkü yapay zeka tamamen özgün bir içerik ortaya çıkarır, imla kurallarına dikkat eder. Metinler mantıksal hiçbir anlamsızlık içermez. Cümleler son derece anlaşılır olur.
Yapay zekayı insanların yerine geçecek bir robot olarak düşünmek en büyük hatalardan biridir. Yapay zeka bir rakip olarak değil bir işbirlikçi olarak düşünülmelidir. Yapay zeka gerekli tüm taramaları yaparken, yazarlar da kurgusal bir hikaye yaratarak iyi bir işbirliği ile SEO performansını iyileştirebilir.
Anahtar kelimeler ve backlinkler SEO çalışmaları için çok büyük önem taşır.Özellikle içinde bulunduğumuz şu dönemde sıralama rekabeti güç geçtikçe artarken içerik oluşturmak zor bir hale geliyor. Yapay zeka işte tam burada, ilgili anahtar kelimeleri ve backlinkleri keşfederek, bu sayede SEO organik performansını iyileştirir. İçeriklerin üst sıralarda çıkmasını sağlar.
Özetleyecek olursak; yapay zeka ile üretilen içerikler SEO organik performansını iyileştirir. Fakat yalnızca yapay zeka yeterli değildir, akıcılık ve bağlamlar için insan yazarların da kullanılması gerekir.