Yeni bir web sitesi oluştururken göz önünde bulundurulması gereken en önemli unsurlardan biri, seçtiğiniz domain’dir. Web siteniz için doğru domain’i bulmak zor olabilir. Çünkü markanız, iş teklifleriniz ve aramayla alaka düzeyde düşünmeniz gerekir.
Bu süreçte “Domain SEO’ya yardımcı olur mu?” sorusu sıkça akıllara gelebilir. Çevrimiçi bir işletme kurma sürecindeyseniz, muhtemelen SEO’nun web sitenize trafik çekmeye yardımcı olacağı tüm yolları düşünmüşsünüzdür. Ancak sitenizi kurma şeklinizin aslında SEO çabalarınızı etkileyebileceğini biliyor muydunuz?
Burada önemli olan nokta, hem marka merkezli hem de SEO dostu olan doğru alan adını bulmaktır.
Bu yüzden bu yazıda, domain’in SEO üzerindeki etkilerine ve web siteniz için SEO dostu bir alan adını nasıl seçeceğinize değineceğiz. Ama önce temel bilgilerle başlayalım.
Domain Nedir?
Domain (alan adı), web sitenizin adıdır yani kullanıcıların web sitenize erişebilecekleri adrestir. Domain’ler genellikle bir veya daha fazla IP adresini tanımlamak için kullanılır.
Evet, ancak anahtar kelimeler domain için SEO’nun olmazsa olmazı değildir. Bu yüzden alan adlarına bakarken, insanların markanızı, işletmenizi ve sunduklarınızı tanımasına odaklanın.
Sitenizin iyi sıralanması için domain’inizde anahtar kelimelere sahip olmanız gerekmez. Aslına bakarsanız, arama motorları, alan adlarında anahtar kelime dolduranların farkındadır.
İşte tam da bu yüzden, markanıza en uygun ve iş teklifleriniz için en iyi olan alan adını oluşturmaya odaklanmalısınız. Tutarlı ve markanıza uygun bir çevrimiçi varlık oluşturmak, SEO çabalarınızla iç içe geçmelidir. Domain’iniz web sitenizin önemli bir parçası olsa da, adın kendisi, Google’nin sitenizin arama sonuçlarında nerede görüneceğini belirlemek için kullandığı 200 sıralama faktörünün arasında çok az ağırlık taşır.
Anahtar Kelimenin Domainde Geçmesi SEO’yu Nasıl Etkiler?
Önemli bir sıralama faktörü olmasa da, domain’in SEO üzerinde önemli etkileri olabilir. Kısa, özlü ve tıklamaya değer bir domain oluşturmak için alakalı ve markalı kelimelerin bir karışımını kullanmak, arama motorlarında iyi sıralama şansınızı önemli ölçüde artıracaktır. Ancak, tam eşlemeli anahtar kelimeler kullanmak ve alan adınızı aşırı optimize etmek, web sitenizin spam gibi görünmesine neden olabilir ve iyi bir sıralama şansı elde etmenizi azaltır. Aslında her şey doğru dengeyi sağlamakla ilgilidir.
Bir web sitesinin alan adında doğru anahtar kelimelere sahip olmak, arama motorlarında iyi sıralama elde etme şansınızı önemli ölçüde artırabilir. Ancak bu, doğru anahtar kelimelere sahip alanların her zaman ilk sırada yer alacağı anlamına gelmez.
Alan adlarının SEO üzerinde büyük bir etkisi olabilir. En alakalı ve uygun alan adına sahip olmak, ilgili kitlenizi hedeflemenize ve arama sıralamasında yerleşiminizi hızlandırmanıza yardımcı olabilir. Ancak, önce iyi optimize edilmiş bir web sitesine sahip olmanız gerekir.
Alan Adları SEO’ya Yardımcı Olur Mu?
Bir işletme sahibi olarak, bir alan adı seçmek, işletmenin marka kimliği haline geleceği için oldukça önemli bir görevdir.
Her ne kadar Google, alan adlarının arama motoru sıralamalarına katkıda bulunmadığını onaylamış olsa da, doğru alan adı aşağıdakileri sağlayabilir:
Yüksek Tıklama Oranları
Güven ve Otorite Algısı
Rakiplere Karşı Rekabet Gücü
Daha Fazla Marka Potansiyeli
Arama Motoru Sıralamalarını Etkileyebilecek Olumlu Kullanıcı Davranışı
Alan adınızdan en fazla SEO değerini elde etmek istiyorsanız, anahtar kelimelerle fazla doldurulmamış bir alan adı ile markanıza uygun bir alan adı arasında bir denge kurmayı düşünmeniz gerekir. Her şey doğru sinyalleri göndermekle ilgilidir.
Web sitesi sahibinin içeriğini nasıl yönettiği konusunda dikkatli olmaması durumunda, Google’nin bu siteleri cezalandırabileceğini iyi bilinmelidir.